HOU HANRU



Photo © Serkan Taycan

1990 yilindan beri çalismalarini Paris'te sürdüren bagimsiz küratör ve elestirmen Hou Hanru, dünyanin birçok kentine küratör ve konusmaci olarak davet edilmektedir. 1963, Guangzhou, Çin dogumlu Hou Hanru, Pekin'de Güzel Sanatlar Temel Enstitüsü'nde egitimini tamamladi. Amsterdam'da Rijksakademie van Beeldende Kunsten'de danismanlik yapan Hou Hanru Antwerp, Belçika'da ise HISK'de (Hoger Instituut voor Shone Kunsten) konuk ögretim üyeligini sürdürüyor.

Hou Hanru son olarak 2005 yilinda "Beyond: An Extraordinary Space of Experimentation for Modernization, 2. Guangzhou Trienali", "Go Inside", 3. Tirana Bienali ve De Appel Foundation tarafindan Amsterdam'da düzenlenen "Out of Sight" sergisinin küratörlügünü üstlendi.

Hou Hanru'nun küratör veya es küratör olarak görev aldigi belli basli sergiler arasinda "Nuit Blanche" (Paris, 2004), "Arte all'Arte 8" (San Gimignano, Italya, 2003), "Leaving The Island" (Busan, Kore, 2000), EW/NS, Are-en-Rêve kapsaminda "Beijing Morphing" (Bordeaux, Fransa, 2004), 50. Venedik Bienali'nde "Z.O.U - Zone Of Urgency " (Venedik, Italya, 2003), Fri-Art kapsaminda "Small Is OK" (Fribourg, Isviçre, 2002), ARCO'da "Asian Party, Global Game" (Madrid, Ispanya, 2001), Paris Modern Sanat Müzesi'nde "Paris Pour Escale" (Paris, Fransa 2001), Samsung Müzesi'nde "My Home is yours, Your home is mine" (Seul, Kore, 2001), Viyana ve Avrupa, Amerika ve Asya'da alti farkli mekânda düzenlenen Secession kapsaminda "Cities on The Move" (1997-2000), 48. Venedik Bienali'nde Fransiz Pavyonu (Venedik, Italya, 1999), Camden Sanat Merkezi'nde "Parisien(ne)s" (Londra, Ingiltere, 1997), Johannesburg Bienali'nde "Hong Kong, etc." (Johannesburg, Güney Afrika, 1997) ve Pori Sanat Müzesi'nde "Out of the Centre - Chinese contemporary art" (Pori, Finlandiya, 1994) ile "P_A_U_S_E " baslikli 4. Gwangju Bienali (Gwangju, Kore, 2002) ve Sangay Bienali (Sangay, Çin, 2000) bulunmaktadir.

"On The Mid-Ground", (ed. Yu Hsiao-Hwei, Time Zone 8, Hong Kong. 2002) ile "Of Non-Being, Frank Tam's Art and Thoughts" (Annie Wong Foundation,Vancouver-Hong Kong, 1999) kitaplarinin yazari olan Hou Hanru, birçok katalog ve kitaba da yazilariyla katkida bulunmustur. Bunlar arasinda "Beyond: An Extraordinary Space of Experimentation for Modernization, the 2nd Guangzhou Triennale" (Guangzhou, 2005), "D-Lab 1" ( the 2nd Guangzhou Triennale, Guangzhou, 2005), "Save and Sorry, --Bert Theis" (Brüksel, 2005), "Fabricated Paradise" (Le Parvis, Ibos, 2004), "Ozawa Tsuyoshi, answer yes or no" (Mori Art Museum, Tokyo, 2004), "The Fifth System, Public Art in the age of 'Post-Planning"(Senzen, 2003), "Content" (Rem Koolhass, OMA/AMO, Taschen, 2003) "Dreams and Conflicts, the 50th Venice Biennale" (Venedik, 2003), "Vitamin P" (Phaidon, Londra/New York, 2002), "Pause, Gwangju Biennale 2002" (Gwangju, 2002), "Chen Zhen, Metaphors of the Body" (EMET, Atina, 2002), "Asianvibe" (EACC, Castellon, 2002), "Paris pour Escale" (Musée d'art moderne de la ville de Paris, 2000), "The Mind on the Edge (of the New Centres)" (Circulo de Bellas Artes, Madrid, 2000), "Shanghai Spirit, Shanghai Biennale 2000" (Shanghai Art Museum, 2000),"Beijing, Shanghai, Shenzhen" (Bauhaus, Weimar, 2000) "Beyond the Future, The Third Asia-Pacific Triennial of Contemporary Art" (Queensland Art Gallery, Brisbane, 1999), "Big Tail Elephants (Daweixiang)" (Kunsthalle, Bern, 1998), "Cream, Art in Contemporary Culture" (Phaidon Press, Londra, 1998), "Uncertain Pleasure", (Art Beatus Gallery, Vancouver, 1997) "Heart of Darkness" (Kröller-Müller Museum, Otterlo) "Silent Energy"(MOMA, Oxford, 1993) ile "Small, Medium, Large, Lifesize" (Museo Pecci, Prato, 1992) gibi kitaplar bulunmaktadir.

Uluslararasi güncel sanat yayinlarina muhabir ve elestirmen olarak katkida bulunan Hou Hanru, Art Monthly, Third Text, Art and Asia Pacific, Atlantica, Time Asia, Texte Zur Kunst, Atlantica, Omnibus, Technikart, Kanal Europe, Neue Bildendekunst, Artists, Gallery, Domus, Jiangsu Art Monthly, Trans, Art in India, Tema Celeste, Frieze, Area, Urban China ve Area gibi dergilere düzenli olarak verdigi makalelerin yani sira Flash Art International dergisinin Fransa muhabirligini yürütmektedir.

Amsterdam'da De Appel Foundation Danisma Komitesi, Minepolis'de Walker Art Center Uluslararasi Danisma Komitesi ile New York'ta ICI (Uluslararasi Bagimsiz Küratörler) Sergi Komitesi üyesi olan Hou Hanru ayrica Kumamoto'da Çagdas Sanat Müzesi'nin danismanlarindan biridir. Hou Hanru'nun jürilerinde görev aldigi uluslararasi yarismalardan bazilari Fondazione Arnaldo Pomodoro (Italya, 2005), Philip Morris ASEAN Art Awards (Tayland, 2004) , DAAD (Almanya, 2003), Rencontre de la photographie, (Fransa, 2003) Hasselblad Award, (Isviçre, 2003), Artissima, (Italya, 2002), Evens Foundation Prize for Public Art (Fransa, 2002), Philip Morris Art Awards (Japonya, 2002), Echigo-Tsumari Triennale (Japonya, 2001-2003), International Media Art Award (Almanya, 2000) Baloise Art Prize (Almanya, 2000), Chinese Contemporary Art Award (Çin, 2000, 2002, 2004), Hugo Boss Prize (ABD, 1998)'dir. Hou Hanru; Çin, Fransa, Tayvan, Ingiltere, Avustralya, Avusturya, Almanya, Hollanda, Finlandiya, Hong Kong, Kanada, Ispanya, ABD, Meksika, Isviçre, Italya, Belçika, Rusya, Polonya, Hirvatistan, Kore ve Portekiz'de çok sayida konferans ve konusmaya davet edilmistir.