RAMÓN MATEOS


Ramón Mateos 1968’de Ispanya Madrid’te dogdu, halen bu kentte yasiyor ve çalisiyor. 2006’da dagilan El Perro grubunun kurucusu ve üyesi olarak Ramón Mateos’un katildigi sergilerden bazilari arasinda, 2. Moskova Bienali (2007), “Memorial”, Moderna Museet (Stockholm, Isveç, 2007), “Brave New World/Cesur Yeni Dünya”, Amsterdam Cobra Müzesi (2007), “Dirty Yoga/Kirli Yoga”, Taipei Bienali (2006) yer aliyor. Ilgilendigi yeni projede, bireysel bir noktadan gelismeye baslamis olsa da, fikirlerin ve eylem biçimlerinin karsi karsiya gelmesinden güç alan sanatsal bir üretim biçimine yaklasmak konusunda, sanatçinin güçlü bir ilgisi söz konusu. Diger gruplar ve bagimsiz sanatçilarla isbirligi yaratmak isteyen Mateos, sadece kendi çalismalarini gerçeklestirmenin yani sira, küratöryel projelerde veya projelerin üretim ve düzenlenmesi, yayinlanmasi gibi süreçlerde de yer almak istiyor. “Proyecto Juarez”, Meksika (2007) ve “Interferencia 07” Kamusal Sanat Projesi (Barcelona, 2007) sergilerinde yer alan sanatçi, “War Trade.../Savas Ticareti... Plataforma ’06” (Meksika, 2006) sergisine küratör olarak katildi ve Madrid’teki “ResidentEvil” (2007) sergisinin programini düzenledi.

Bir adim ileri, iki adim geri

Küresellesme ve liberalizm bize sürekli olarak piyasa kanunlarinin kendiliginden belirledigi mutlu bir dünyada yasadigimiz mesajini iletir. Bu mutluluk sadece sistemin bizi korudugunu iddia ettigi ama bu mantiga aykiri bir biçimde sistemin ürettigi terör tarafindan tehdit edilir. Berlin Duvari’nin yikilisindan bu yana hep birlikte bu gerçekligin içinde varoluyoruz ve artik liberal tutkunun nihai sonuçlariyla karsi karsiyayiz. Bu zeminde, günümüz solu dayanaklarini yitirmis, derin bölünmelere ugramis ve dünyanin sorunlarina çözümlerle katkida bulunma kapasitesini yitirmis görünüyor. Devrimci solun güçlü simgesel mekânizmasi bu durumu en iyi anlatan bazi imgelerle bu ise katkida bulunuyor. “Bir adim ileri, iki adim geri”, 9 video kanalindan yayinlanacak bir video enstalasyonu: her birinde baska birisini gördügümüz fonsuz 8 ekrandaki kisilerin her biri ayni anda, baska dillerde Enternasyonal’i okuyor (Ingilizce, Fransizca, Ispanyolca, Almanca, Çince, Rusça, Italyanca, Rumence) ve kulaga tanidik gelen ama son derece karmasik bir kakofoni korosu olusturuyorlar, aralarinda ise Lenin Mozolesi’nin iç mekânini gördügümüz bir video-projeksiyon yer aliyor, bu videoda, tekrar eden bir düzende bu mekânin bir canlandirmasini izliyoruz, ve Lenin mumyasinin, bir karabasan görüyormusçasina kimildadigini fark ediyoruz...