KEN LUM


Ken Lum 1956’da, bugün de yasamakta oldugu Vancouver’da dogdu, Kanada’nin önde gelen uluslararasi sanatçilarindan biri. Lum’un çoklu biçimlerden olusan sanati, kentsel imge üretimi söylemlerini irdelerken asil ilgisini kimlik sorunlarina yöneltir. Son dönemde büyük boy kamusal sanat çalismalarina yogunlasan sanatçi, Documenta XI’de ve birçok bienalde sergi açti. Birçok önde gelen sanat yayini ve dergide yazilari yayinlanan Lum, 1999-2001 tarihleri arasinda LondonArt sitesi için çevrimiçi bir günlük hazirladi. 2000 yilinda Yishu Çin Çagdas Sanati Dergisi’nin kuruculari arasinda yer aldi ve 2004 yilina kadar editörlügünü yapti. Cumhuriyet döneminde kentin sanat ve kültürünü konu alan “Sanghay Modern 1919-1945” adli 2005 tarihli serginin küratörlerinden olan Lum, yine 2005’te, Orta Dogu’nun en büyük sanat bienali olan ve Birlesik Arap Emirlikleri’nde düzenlenen 7. Sharjah Bienali’nin de küratörleri arasinda yer aldi.

Farkindalik Evi
“Farkindalik Evi”, üç koridorla çevrili, karartilmis bir odadan olusan mimari bir enstalasyon. Ilk koridorda on üçüncü yüzyil mutasavvif sairi Yunus Emre’nin Türkçe bir siirinin yansitildigi bir ayna var. Aynanin karsisindaki duvara tersinden yazilmis olan siir vücut araciligiyla deneyimlenen dünya ile öznellik arasindaki iliski hakkinda. Devaminda iki koridor daha var. Ikisinin de sonunda tam boy birer ayna bulunuyor. Ziyaretçiler her an kendi vücutlarinin yansimasiyla karsilasiyorlar. Son koridorun ucunda da karartilmis bir odanin girisi var. Ziyaretçiler burada hem duvardaki Türkçe metin hem de aynada yansiyan metni okumakta olanlarla karsilasacaklar. Bu ziyaretçiler aynanin diger tarafinda bulunanlar tarafindan görüldüklerinin farkinda degiller. Ziyaretçiler baska birileri tarafindan seyredilmis olduklarini ancak üç koridoru geçip karartilmis odaya girdikleri zaman anliyorlar.