GUNILLA KLINGBERG

Antrepo No.3
Urban Café

Gunilla Klingberg bugün yasadigi ve çalismalarini sürdürdügü Stockholm’de 1966’da dogdu. Hem sanat hem grafik tasarim egitimi aldi. Klingberg’in malzemesi kozmik ve ticari maddeler. Çalismalarinin çogu ses, isik, duvar kagidi ve diger nesneler içeren karisik teknik enstalasyonlar. Klingberg’in enstalasyonlari reklam, süpermarketler ve Budist ikonografi kadar çesitli alanlarin parçalarindan hem manevi hem de siradan olani çikarmayi amaçliyor. Tanidik nesneleri her zaman dahil ettigi enstalasyonlari kimlik olusturma ve yerel pazarlama taktikleri içeren yeni hizli gelisimi ile tüketicilik 2.0’in çerçevesini çiziyor. Bütün bunlar Klingberg’in düsünce sistemi içerisinde mimari, heykel ve grafik sanata dönüsüyor. Yapitlarini sergiledigi mekânlar arasinda P.S.1 Güncel Sanat Merkezi (New York), Palais de Tokyo (Paris), Kiasma (Helsinki), Busan Bienali ve Moderna Museet (Stockholm) sayilabilir.

Kozmik Töz

Gunilla Klingberg’in projesi “Kozmik Töz”, mimari açidan kapali, bilimden ve yeni çag kültüründen benzetmeye dayali imler tasiyan ve ancak ‘ayin taserona verilmesi’ olarak özetlenebilecek bir durum üzerinde düsünen karisik teknik bir enstalasyon. 2006’nin sonlarinda NASA, on iki diger uzay ajansiyla isbirligi içerisinde, Küresel Kesif Stratejisi projesi çerçevesinde ayda bir üs kurma, yani kisaca ayi sömürgelestirme planlarini açikladi. NASA ve isbirlikçilerinin açiklamasi ayin dogal kaynaklarini özel sirketlere satmayi da içeriyor, bu açiklama, ayin barisçil kullaniminin önemini kesin bir sekilde teyit eden, ayin münferit bir tarafin degil, sadece uluslararasi toplulugun genelinin faydasi ugruna kullanilmasi gerektigini vurgulayan, neredeyse otuz yillik BM sözlesmesini de geçersiz kiliyor.
Klingberg’in enstalasyonunda ayin tarih öncesinden gelen öneminin göstergeleriyle efsaneleri, rüyalari ve ortak bilinçaltini marka ve sermaye haline getiren çagdas mülkiyet mantigi yan yana yerlestiriliyor. “Kozmik Töz” ruhaniyle ticarinin bu seytani ittifakini geleneksel ruhanilik nesneleri ve Klingberg’in ay desenleri agiyla temsil ediyor. Arketipler tüm sergi mekânini yiyip bitirirken sanatçi insanin uzayi ele geçirmesinin dizginsiz (ir)rasyonel mantigina dair bir uyarida bulunuyor.