Fiji Bienali Pavyonlari

santralistanbul

Mladen Bizumic
1976, Belgrad, Sirbistan; Berlin ve Auckland’da yasiyor.


“Fiji Bienali Pavyonlari”hem bir sergi projesi, hem de henüz gerçeklesmemis baska bir sergi hakkinda bir öneri. Mladen Bizumic, sergide Güney Pasifik’teki Fiji Adalari, modernist mimari ve güncel sanatçilar arasinda kurdugu iliskiyi sahneliyor. “Fiji Bienali Pavyonlari” enstalasyonunda, aralarinda Sam Durant, MeeNa Park ve Björn Dahlem’in de bulundugu pek çok davetli sanatçinin A4 boyutunda önerileri bulunuyor. Öneriler üretim-öncesi asamada isliyor, çalismalarin kendisi henüz üretilmedi. Her sanatçi Fiji’yi, yani sergi yerini, önerisinin baslangiç noktasi olarak göz önünde bulundurdu.
Temel fikir, sanatçilarin çalismalarinin günümüz mimarligi üzerinde önemli etkisi olmus 20. Yüzyil modernist geçici yapilarinin yeniden insa edilmis halleri olan pavyonlarda barindirilacak olmasi. “Fiji Bienali Pavyonlari”nda, bu pavyonlar dokuz adet 1:150 ölçeginde Plexiglas maketler halinde sergi masasinin üzerine yerlestirilecekler. Pavyonlar, Le Corbusier ve Pierre Jeanneret’nin, Paris’teki 1925 tarihli Dekoratif Sanatlar Sergisi’nden alinan “L’Esprit Nouveau/Yeni Ruh”u, Marcel Breuer’in Royal Show, Bristol, 1936’daki “Gane’s Pavilion”u, ve Oscar Niemeyer ve Lucio Costa’nin 1939 New York Dünya Sergisi’nde sergilenmis “Brezilya Pavyonu” gibi bir dizi pavyon arasindan seçildi.
Proje, yaraticilik ve hayal gücü için zemin teskil edecek uluslararasi bir güncel sanat bienali öneriyor. Hem bir bienal hem de bienal üzerine yapilan tartisma olarak proje, kültürel çeviri hakkinda yeni anlam imkânlari öne sürüyor.

Bjorn Dahlem
Sam Durant
Claus Foettinger
Emil Goh
David Hatcher
Ani O’Neill
MeeNa Park
Peter Robinson
Kathy Temin’in katkilariyla.