KAN XUAN


Kan Xuan 1972’de XuanCheng, An'hui, Çin’de dogdu, Pekin ve Amsterdam’da yasiyor ve çalisiyor. Hangzhou’daki Çin Sanat Akademisi’nden mezun oldu ve Amsterdam’daki Rijksakademie van Beeldende Kunsten’da 2002-2003’te burslu ögrenimini tamamladi. Video çalismalarinin yer aldigi sergiler arasinda, 2007 Venedik Bienali Çin Pavyonu, “I Still Believe in Miracles/Hala Mucizelere Inaniyorum,” Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris (2005), “Prix de Rome”, De Appel Foundation (Amsterdam, 2005), 9. Havana Bienali, Wilfredo Lam Merkezi (Küba, 2006) ve “Cycle Tracks Will Abound in Utopia/Ütopya’da Her Yer Bisiklet Tekerlegi Izleriyle Kapli Olacak”, Avustralya Çagdas Sanat Merkezi sayilabilir.

Nesne

Gerçekten. Nesneler bildik çevrelerinden soyutlanmis ve bir ekrana yansitilmis, bu filmdeki seylerde gerçek disi bir sey var. Elbette bütün renk izlerini ortadan kaldirdim. Ama önemi yok, çünkü hafizamiz gitmis olanin yerini gerekli bilgiyle doldurur. Bir havuç görür görmez, hemen kavuniçi renginde oldugunu farz ederiz, tipki kahvenin kahverengi oldugunu düsünmeden kabul ettigimiz gibi. Eger yanlis bir sey söylersem, hafizaniz size dogru olani hatirlatir. Öte yandan, dogru bir sey söyledigimde, hayal gücünüzün sizi sahit oldugunuz seyin aldatici olduguna ikna edecek gücü de vardir. Çalismam araciligiyla, bütün bu farkli hisleri birbirine karistirmak istiyorum, insanlar ne hissettigimin farkina varabilsinler diye. Videolar yavas, sessiz, güzel ve bir parça hazin. Kendinizi mutlu hissettiginizde, zihninizde hareket vardir. Duygular baslangiçlari ve bitisleri olan küçük zaman araliklaridir.