CHRISTOPH FINK


Christoph Fink 1963’te Gent’te dogdu, Gent ve Brüksel’de yasiyor ve çalisiyor. Fink resim, enstalasyon, fotograf ve karisik teknik gibi yöntemlerle güzel sanatlar alaninda çalisan bir sanatçi. “Hareketler Atlasi” adini verdigi genis projesi “aradaki”ne, yolculuga ve yolculuk deneyimine vurgu yapan bir arastirma sürecini vurguluyor ve haritalar, notlar, çizelgeler, hesaplamalar, fotograflar, heykeller ve ses kayitlari dahil çesitli sekillerde ifade buluyor. Son dönem sergileri arasinda, “Outdoors/Dis Mekân”, Danielle Arnaud Çagdas Sanat (Londra, 2006), “15” veya “…und hier und da eine vereinzelte Schauer/...Ve Orada Burada Yalitilmis Saganaklar”, S.M.A.K. (Belçika, 2004), “Christoph Fink - A Summer Show/Christoph Fink - Bir Yaz Sergisi”, Nadja Vilenne Galerisi (Liège, 2004), “Mapping of Being, Selections Winter 2003/Varligin Haritalandirilmasi, Kis 2003 Seçkisi”, The Drawing Center (New York, 2003), “Just Like Life/Tipki Hayat Gibi”, S.M.A.K. (Belçika, 2003), “La Geografia degli artisti II Parti”, Galleria Milano (Italya, 2001) sayilabilir.

Hareket #74 ve Hareket #79 / Istanbul Sehri / Dünya Gezegeni / Gök Cisimleri, Zaman ve Uzam Perspektifinden

Bu çalismanin genel düsüncesi, yaptigim Istanbul seyahatleri ve orada geçirdigim vakitler boyunca yaptigim zaman ve uzama iliskin bir çalismanin islenip gelistirilmesinden çikiyor.
Olusturdugum kurgunun merkezi kismini farkli zaman/uzam ölçeklerini temsil eden seramikten modüller olusturuyor: gezegenimiz Dünya’nin ömrüne dair bir düsünme -4.55 milyar yil (bir genis, bos disk ve bir sürü daha küçük disk), Istanbul sehrinin mevcudiyeti -2665 yil (biraz tarih, hatirlamak, göç ve küresellesme üzerine bir düsünme) ve sehri benim kendi kisisel kesfimin tuttugu süre -ikinci seferim, yere inisten tekrar göge yükselene kadar, 945927 saniye ya da 262 saat, 45 dakika, 27 saniye.
Bu modeller benim yaklasimimin haritasini çikaran bir çizelgeler sistemiyle iliski halinde; önce bisikletle sonra uçarak. Ikinci seferin açiklayici panelleri ve yolculuk notlari: sehrin incelenmesi.
Ayrica çalismanin bütünü cografi mevkiye göre konumlandi: çevremi saran sehre, Istanbul Bogazi’na, Karadeniz’e, Akdeniz’e, Avrasya’ya, Afrika’ya, Ortadogu’ya ve diger toprak kütlelerine, nehirlere, okyanuslara ve gökyüzündeki cisimlere uyum saglamak.
Dolayisiyla bu çalisma, deneyimledigimiz insanlik durumunun hikâyesinden bir parçayi farkli biçimlere tercüme etme yönünde bir çaba.

Disklerin nasil okunacagiyla ilgili not.
Her diske tayin edilen zamana göre, okumaya diskin dis kenarindan baslaniyor, sirayla Dünyanin, Istanbul'un ve benim inisimin (rotamin baslangici) birinci yili ve simdiyi temsil eden iç kenarla sona eriyor.
Dolayisiyla ortadaki delik gelecegi temsil ediyor, su anda bilinmeyen zamanin gelisini.
(Seramik malzeme uygulamasi: Hugo Meert)